úterý 19. července 2016

Já versus bílé spotřebiče



Mám doma úžasného muže. Je nadprůměrně inteligentní, vyzná se v přírodních vědách, statistice a politice, umí výborně anglicky i na vědecké úrovni, je tolerantní, obětavý, chápající a chápavý. Kromě hlavou umí pracovat i rukama, dovede zorat pole traktorem a je to zkušený zemědělec. Vaří a uklízí po sobě, někdy i po mně. Nechrápe. Je velmi trpělivý a nic pro něj není překážkou. Skvěle řídí a nenadává při tom. Pravidelně se holí, stříhá si nehty a rozhodně nikde nenechává povalovat ponožky. Rozumí si s počítačem a ostatními zařízeními s velkým množstvím tlačítek a čudlíku. Muž snů, výstavní exemplář.
Má ale jednu vadu, která způsobuje časté kolize v našem harmonickém soužití - vášnivě rád pouští pračku a myčku. Totálně to žere. Dost často si připadám méněcenná a to jenom proto, že nemám otáčivý buben, výkonné trysky nebo košík na příbory. Ani nemluvím o tom, že do mě není kam nasypat regenerační sůl a nemám program na vyváření kapesníků.
Jakmile něco složím do myčky, on to zákonitě přeskládá. Hrozně rád strká do myčky hlavu, kontroluje trysky a čistí filtr. Čtyřikrát týdně zmiňuje, že nechápe, jak mohl bez myčky kdy žít (o mě to zatím neřekl ani jednou). Já mezitím nechápu, jak můžu žít s myčkou. Ten konkurenční boj je krvavý, nekonečný a často nevyrovnaný (ve prospěch spotřebiče).
Ovšem mým větším soupeřem je pračka. Asi že jí máme déle a on si k ní zvládl vypěstovat pevnější a vroucnější vztah než doposud k myčce. Plnit prádlo do pračky musím tiše, nejlépe po tmě, aby mě neviděl. Jakmile mě jenom očkem zahlédne nebo uslyší, jak zavírám prací gel, už mi dejchá na krk a bedlivě sleduje, jak nastavuju prací program a jestli jsem to náhodou nepřehnala s aviváží. Krize nastává v okamžiku, kdy zvolím jiný program, než je můj pračkofil zvyklý. Okamžitě běží do komody pro návod k obsluze a pečlivě studuje, na jakou teplotu budu prát a jestli náhodou neperu bavlnu v programu na syntetiku. Po každém praní se mě ptá, jestli jsem vypla vodu a vypojila pračku ze zásuvky. I když odpovím, že ano, stejně to jde zkontrolovat. V této fázi mu většinou hodím koš plný mokrého prádla na nohu a na tu druhou mu dupnu.
Jak si vždy odpočinu, když pračkofil na tři dny odjede pryč. To si na pračce navolím naprosto nevyhovující program, předávkuju prací prášek a ždímání nastavím na nejvyšší počet otáček (i když to ,,přece venku uschne samo“). Na pračku pak vypláznu jazyk a užívám si ty nepřekonatelné chvíle svobody. Takové moje malé domácí rebelství…

Žádné komentáře:

Okomentovat