neděle 9. srpna 2015

Jak Martina jela po dálnici

V pátek jsem se stala vlastníkem automobilu. Jelikož mě druhý den čekala 300 km dlouhá cesta po dálnici, řekla jsem si, že se odpoledne trochu pocvičím. Nadšeně jsem hupsla do auta, nastartovala, zařadila jedničku a rozjela se (se zataženou ruční brzdou ovšem – nevadí, aspoň jsem si ověřila, že výstražné kontrolky opravdu fungují). Rozhodla jsem se navštívit babičku. Jela jsem velice zodpovědně, v otáčkách jsem přibržďovala, z kopce nešlapala na plyn a vzorně jsem dávala blinkr. Připadala jsem si velice důležitě, protože nikdy jsem neseděla v autě, které by bylo opravdu moje. Dojela jsem k babičce před vrata. Babička byla mírně v obavách, zda nejezdím moc rychle, proto jsem jí okamžitě na palubním počítači oddemonstrovala mojí průměrnou rychlost. Fakt, že moje průměrná rychlost byla 34 km/h, mě sice trochu překvapil, nicméně babička vypadala uklidněně. Na zpáteční cestě jsem jela z kopce, tak jsem si průměr zvedla na 35 km/h. Když jsem to oznámila strejdovi, tak udiveně řekl: ,,Hahaha, tos jela na kole, nebo co?
Druhý den, v den D, jsem vstávala v 6 hodin. Už od domova mě všichni předjížděli. Někteří troubili, viděla jsem i pár prostředníčků a zaťatých pěstí. Předpisy očividně nezajímali ani toho traktoristu, který mě předjížděl do kopce a ještě u toho stihnul kouřit. Na dálnici jsem vjela jako profesionál. Sice se pár nedočkavcům nelíbilo, že se plazím v levém pruhu, ale cítila jsem se tam nějak bezpečněji. Když na mě troubilo už sedmé auto, radši jsem se zařadila do pruhu pravého, aby mě všichni, co tak strašně v sobotu ráno pospíchaj, mohli předjíždět. 80 kilometrů v hodině přece není žádný hřích. Ani na dálnici.
Za Prahou se to začalo trochu štosovat. Na zadním sedadle jsem měla košík plný broskví, který při každém zabrzdění lehce nadskočil. Krize nastala v okamžiku, kdy auto přede mnou náhle začalo zastavovat. Rychle jsem zašlápla brzdu, přičemž se košík vymrštil a broskve lítaly po autě jak míčky při losování sportky. Pár se mi jich dostalo pod pedály a bylo mi jasné, že taková situace uprostřed zacpané dálnice není úplně ideální. Jela jsem dál, zastavit nešlo. Teda ono by to šlo, ale zarputile jsem se bála vjet na odpočívadlo. Nechávala jsem se nést kolonou. Z broskví pod pedálem už dávno byla marmeláda. Miluju marmeládu, ale mít v ní nohy – no to není nic moc.
Do cíle, kde jsem podle navigace měla být za 2 hodiny a 3 minuty, jsem dorazila za 3 hodiny a 11 minut. Nestyděla jsem se. Byla jsem na sebe pyšná. Vždyť jsem chvílema jela i devadesát!!

P.s. – jezděte opatrně. Předpisy nikdo nevymyslel proto, aby vás zdržoval, ale proto, aby bylo na silnicích bezpečněji. Myslete na ty, kteří vozí v autě děti nebo jiné cenné poklady. Tím, že šlápnete na plyn, vám koule opravdu nenarostou J. 

Žádné komentáře:

Okomentovat